Thursday, February 1, 2007

קשר השתיקה: כך הפכו העיתונאים הבכירים בישראל למשרתי ההון והשלטון

רפי גינת הוא חבר טוב של סמי עופר. בזמן שגינת כיהן כעורך הראשי של "ידיעות", הוא הצטרף אל עופר לפגישה עם אולמרט, ועזר לעופר ללחוץ על אולמרט לא לבטל את הפיצוי בפרשת בז"ן. ע"פ תצהיר לביהמ"ש שהגיש ניר בכר, לשעבר עורך "7 ימים", הוא פוטר מעבודתו ע"י גינת בגלל שהתעקש לפרסם תחקיר על האופן שבו "קודמו" מכרזים של האחים עופר בחברת החשמל. מכתב ההזדהות עם בכר, ששלחו 40 עיתונאים מ"ידיעות אחרונות", לא הועיל.

בכלל, ב"ידיעות" לא מפרסמים כמעט תחקירים על קשרי הון-שלטון - במיוחד לא כאלה שקשורים לאולמרט: אולי זה סתם מקרה, ואולי זה קשור למענק בסך 33 מיליון ש"ח, שאולמרט לחץ לתת לבית הדפוס של "ידיעות", בניגוד לתנאי הסף של חוק עידוד השקעות הון.

ערוץ 2
מוזי ורטהיים וסמי עופר, מבעלי זכייניות ערוץ 2, נפגשים מדי שבוע במסעדת רפאל עם שלום קיטל, ש
כיהן כ-12 שנים כמנכ"ל ועורך ראשי של חברת החדשות של ערוץ 2. קצת קשה ליזום תחקירים נוקבים כנגד שני חברים טובים שלך, שהם גם, במקרה, מבעלי מקום העבודה. מה גם שורטהיים כבר הראה פעם אחת את נחת זרועו, כשכמעט הצליח למנוע שידור של תחקיר "עובדה" על ישראייר.
קיטל פרש מתפקידו לאחרונה. ורטהיים ועופר לוחצים למנות במקומו את חברם הטוב גינת
. אבל יש בעייה: ערוץ 2 הוא ערוץ ציבורי, ובדירקטוריון חברת החדשות יש נציגי ציבור, שהתנגדו למינוי. אז הדיחו אותם. הח"כים אלדד, יחימוביץ' וכהן עתרו לבג"ץ כנגד ההדחה הזו.

העיתונות של אולמרט

אולמרט יודע לדאוג יפה לבעלי השליטה בערוץ 2: למפעל קוקה-קולה, בבעלות ורטהיים הוא לחץ לתת מענק בגובה 70 מיליון ש"ח, בניגוד לדרישות חוק עידוד השקעות הון ולדעת היועץ המשפטי לממשלה. לסמי עופר אולמרט עזר לקבל "פיצוי" של 130 מיליון דולר בפרשת בז"ן.

אביגדור קלנר הוא יו"ר זכיינית "רשת", ואחת הדמויות החזקות בהנהלת חברת החדשות של ערוץ 2. כשאולמרט היה האחראי על מנהל מקרקעי ישראל, הוא לחץ בברוטליות לאפשר לחברת הזרע, בבעלות קלנר, לבנות 2200 יחידות דיור בשטח שבו היה אמור לקום דווקא פארק עירוני.
אולמרט ייצג בזמנו את יעקב נמרודי (משפחת נמרודי היא הבעלים של "מעריב"), כשזה קנה את "הכשרת הישוב" מהסוכנות היהודית במחיר מציאה.

ליתר ביטחון מחזיק אולמרט סביבו כמה כתבי חצר, שנהנים מסקופים בלעדיים ומקרבה לרה"מ בתמורה לעצימת עין למעשי השחיתות שלו. בין העיתונאים הבכירים שהם חברים אישיים קרובים של אולמרט נמנים נחום ברנע, שמעון שיפר מ"ידיעות אחרונות"; דן מרגלית ואמנון דנקנר מ"מעריב"; וטומי לפיד. גם בן כספית ואיילה חסון הם עיתונאי חצר של אולמרט. כולם, פרט לדן מרגלית, ש"חזר בתשובה" לאחרונה, תוקפים בשיטתיות את מבקר המדינה ואת החשכ"ל זליכה, ובגללם כמעט כל הציבור בכלל לא מודע לפרשיות השחיתות האמיתיות שביצע אולמרט.

קרא כאן את הכתבה שאף עיתון בארץ לא יעז לפרסם

המפעלים "רותם אמפרט" ו"תרכובות ברום", בבעלות האחים עופר, חרגו מתקן זיהום האוויר במשך שנים, בשיעורים שהגיעו לאלפי אחוזים. החריגות זמינות לכל מזה שנים באתר המשרד להגנת הסביבה, אך המשרד עדיין לא הגיש כתבי אישום נגד המפעלים המזהמים, למרות פניות חוזרות ונשנות מצד הארגונים הירוקים אל המשרד ואל השר להגנת הסביבה.

כתבות עיתונות:

* כתבות על "רותם אמפרט" ו"תרכובות ברום": NFC ,NRG ,Ynet.
*
מדינת החברה לישראל (כתבה על האחים עופר).

עצומה

אנו דורשים להגיש כתבי אישום נגד המפעלים "רותם אמפרט" ו"תעשיות ברום" ומנהליהם, בשל חריגות של אלפי אחוזים מתקן זיהום האוויר, במשך שנים.